FAQ – ofte stillede spørgsmål

På denne side kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål. Såfremt du ikke kan finde hvad du leder efter her, kan du altid kontakte os ved at benytte vores kontaktformular.

Spørgsmål til produkter

Hvad er forskellen på Bluetooth- og wifi-højttalere?

Bluetooth er en trådløs teknologi, der gør din computer, tablet eller smartphone i stand til at kommunikere direkte med din højttaler over en afstand af 20-40 meter. Du har altså ikke behov for en internetforbindelse for at kunne bruge din højttaler, og du er derfor helt fri til at placere den præcist der hvor du har lyst.

Kan jeg bruge MISA højttaleren uden internetforbindelse eller en router?

Ja, det kan du sagtens. Din MISA Bluetooth-højttaler kræver ingen router eller internetforbindelse, idet den kommunikerer direkte med din computer, tablet eller smartphone.

Hvilke enheder kan jeg forbinde til højttaleren?

Når bare enheden har Bluetooth, kan den nemt forbindes til højttaleren. Stort set alle nyere computere, tablets og smartphones er udstyret med Bluetooth.

Hvordan forbinder jeg højttaleren med min enhed?
  1. Tænd for højttaleren.
  2. Tryk på reset-knappen på bagsiden af højttaleren.
  3. Åbn Bluetooth-indstillingerne på din computer, tablet eller smartphone.
  4. Tilslut Bluetooth-enheden “DAKAB”.
  5. Lyden fra din computer, tablet eller smartphone bliver nu afspillet af højttaleren.
Skal jeg danne par med højttaleren hver gang jeg tænder den?

Nej. Du skal kun danne par med højttaleren første gang du tilslutter en ny computer, tablet eller smartphone. Hver gang du tænder højttaleren derefter, vil den automatisk oprette forbindelse til din tilsluttede enhed. 

Hvor mange enheder kan jeg forbinde med en MISA højttaler samtidigt?

Højttaleren kan kun have forbindelse til én computer, tablet eller smartphone ad gangen. Din enhed vil automatisk blive forbundet til højttaleren, hver gang højttaleren tændes.
Hvis du i stedet ønsker at tilslutte en anden enhed, skal du nulstille forbindelsen ved at trykke på reset-knappen på bagsiden af højttaleren, hvorefter du kan danne par med en ny computer, tablet eller smartphone.

Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker at forbinde en ny enhed til højttaleren?

Hvis du ønsker at forbinde en ny enhed, skal du nulstille Bluetooth-forbindelsen på højttaleren. Det gør du ved at trykke på reset-knappen på bagsiden af højttaleren, hvorefter du kan forbinde den på ny via Bluetooth-indstillingerne på din enhed.

Kan MISA højttaleren tilsluttes mit wifi-netværk?

Nej. Højttaleren forbindes udelukkende via Bluetooth.

Hvilke musiktjenester fungerer med MISA højttaleren?

Alle. Faktisk vil alle lyde, som kan afspilles af din enhed, i stedet blive afspillet af højttaleren, når den er forbundet. Dette gælder dog ikke telefonopkald.

Kan jeg forbinde flere højttalere til den samme enhed?

Nej. Du kan ikke forbinde flere Bluetooth-højttalere til samme enhed.

Hvor lang tid tager det at oplade højttalerens Li-ion batteri?

En fuld opladning tager ca. 3½ – 4 timer.

Hvad er batterilevetiden mellem opladninger?

Ved normal lydstyrke er batterilevetiden op til 40 timer. MISA højttaleren bruger ikke en fast mængde strøm, hvilket betyder, at batteriets levetid varierer afhængigt af den musik, du spiller, og lydstyrken af den.

Ordre, pris og betaling

Der er ingen højttalere på lager i webshoppen. Kan jeg bestille en?

Det kan du sagtens. Send blot en mail til kundeservice@kanaaudio.dk eller brug vores kontaktformular, så taler vi sammen om detaljerne.

Kan jeg få fremstillet en højttaler efter eget ønske?

Det kan du som udgangspunkt godt. Det afhænger dog af, hvad du leder efter. Du er velkommen til at sende os en beskrivelse af dine ønsker til kundeservice@kanaaudio.dk eller ved hjælp af vores kontaktformular.

Levering og returnering

Hvad er leveringstiden?

Vi leverer som regel inden for 1-3 arbejdsdage efter din ordreafgivelse.

Hvad er leveringstiden hvis jeg bestiller en højttaler, som ikke er på lager?

Alle KANA Audio højttalere er håndlavede. Når du bestiller fremstilling af en højttaler, skal du derfor forvente 4-5 ugers leveringstid.

Hvor lang tid gælder fortrydelsesretten?

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.

Kan jeg returnere produktet, hvis jeg pakker det ud af emballagen?

Når du køber et produkt online har du ifølge loven 14 dages fortrydelsesret. Du har altid ret til at pakke produktet ud og teste det på samme måde som du kan i en butik.

Kan jeg afprøve mit produkt, og stadig returnere det?

Det kan du godt. Det er vigtigt for os, at produktet lever op til dine forventninger. Derfor må du gerne pakke produktet ud og afprøve det – men du må ikke tage produktet i brug. Produktet skal fremstå fuldstændigt som nyt, når du sender det retur. Er du i tvivl, er du velkommen til at kontakte os.

Skal jeg betale fragten, når jeg sender et produkt retur?

Såfremt der er tale om et mangelfuldt produkt, kan du returnere uden omkostninger.
Såfremt varen er intakt, og du alene ønsker at returnere grundet fortrudt køb, afholder du selv udgiften for returnering.

Hvor lang tid går der, før jeg får mine penge retur?

Vi behandler din returordre hurtigst muligt, efter vi har modtaget den. Normalvist går der 3-5 hverdage, før pengene er refunderet.